3 lipca 2015

Brak nam wiary.

Zawsze zazdrościłam osobom w wieku moich rodziców takiej wiary w ludzi, zaufania, poglądu, że każdy zasługuje na drugą szansę i nigdy nie jest tak, żeby z jakiejś trudnej sytuacji nie było wyjścia. Może być to rodzaj nadziei, pokładania jej w ludziach, w zwykłym człowieczeństwie. Takim naturalnym, niczym nie dyktowanym. Nieograniczanym przez kanony religijne, prawne, polityczne. Człowiek dla człowieka... czy coś w ten deseń.


co powiesz dzieciakowi kiedyś? będziesz szczery:
"tatuś dzisiaj jest nikim, bo nasrał sobie w papiery"?


Teraz tego bardzo brakuje. Nie pomagamy sobie, bo to nie mój problem, nie moja sprawa, nie ufamy innym, bo pewnie chcą tylko iść po naszych plecach na sam szczyt. Zero bezinteresowności, ludzkości, wspomnianego na początku człowieczeństwa. Nic. Bezduch, wyrachowanie, dwulicowość. Nawet wymieniać mi się tego nie chce. A starsi wierzą, że każdy jest człowiekiem, że każdy ma ludzkie cechy, że każdy może uronić łzę i upaść na kolana. Może. Ale tej wiary brakuje coraz częściej. I to jest problem.


6 komentarzy:

  1. Wierzę, że wszyscy w końcu jesteśmy ludźmi, ale nie ma to dla mnie pokrycia z zaufaniem do każdego w koło. Zbyt wiele zaufania sprawia, że przestajemy być ostrożni. Ślepą wiarą w cudzą dobroczynności jest samej nie stworzymy, a możemy się tylko zaciąć. Warto być ostrożnym, uważać, do kogo się zbliżamy. Oczywiście w granicach zdrowego rozsądku - przecież nikt z nas nie jest kostką lodu, nie? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo prawdziwy post..
    http://photos-are-memories.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety na świecie panuje coraz większa znieczulica...

    OdpowiedzUsuń
  4. Może wiary i brakuje, ale ja zawsze staram się pomóc drugiej osobie :) piękne zdjęcia.
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też nie :)
    Są taaakie duuuże, po prostu mnie przerażają... :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne zdjęcia. Masz rację, starsi ludzie wierzą, że wszystko będzie dobrze, że ludzie są wspaniali i dobrzy. Ale tak nie jest. Idziemy po trupach do celu.

    OdpowiedzUsuń

NA PYTANIA ZADANIE W KOMENTARZU ODPOWIADAM NA SWOIM BLOGU

Dziękuję gorąco za każdy komentarz!
- bardzo proszę, aby nie reklamować swojego bloga w komentarzu
- czytam każdy komentarz, więc spokojnie trafię do Ciebie też bez linku, więc nie zostawiaj go
- szanujmy się, okej?