21 listopada 2014

Obróbka zdjęć - udręka czy nie?

nie przejmuj się tym, czego chcą inni, bo dziś jest już, ziomie 
gdy wszyscy robią to, co powinni Ty żyj i rób swoje!
*
Ostatnimi czasy miałam troszkę wolnego i postanowiłam to wykorzystać. Zakasałam rękawy, przygotowałam jedzonko i picie... I ZASIADŁAM DO KOMPUTERA! Może nie brzmi to zbyt krzepiąco, ale postanowiłam wreszcie obrobić trochę nowych zdjęć, bo nazbierało ich się od groma i tak leżą sobie samotnie w folderze.


Podczas tych czynności zauważyłam, że bardzo lubię obróbkę zdjęć. Według mnie jest to jeden z ważniejszych elementów, dzięki którym zdjęcie dobrze się prezentuje i przyciąga wzrok. Oczywiście dla mnie zdjęcie nie jest zdjęciem, gdy zawiera jakieś kosmiczne ulepszenia i modyfikacje. Nie idzie to w tę stronę!


Dla mnie obróbka zdjęć to dodanie mojego logo (imienia i nazwiska), a także zabawa z filtrami czy krzywymi. Zawsze staram się podkreślić troszkę kolory zdjęcia, ale nie tak, by wyglądało to nachalnie. Nie lubię przesyconych zdjęć, takich, na których kontrast jest tak duży, że aż razi w oczy i przyprawia mnie o jeszcze większą ślepotę, niż mam. 


Wielokrotnie zdarzyło mi się spędzić na obróbce zdjęć dobrych kilka godzin. Jednak absolutnie nie był to czas stracony! Naprawdę lubię to zajęcie. Może dla osób, które nie zwracają uwagi na takie szczegóły, nie jest to najlepsze zajęcie, ale jak już pisałam - według mnie jest to naprawdę ważna część zdjęcia, ponieważ w pewien sposób świadczy o zaangażowaniu autora w swoją pasję. :)


A Wy co sądzicie na ten temat? Zgadzacie się ze mą czy macie odmienne zdanie? :)









No i znów chciałabym Wam na koniec podziękować! Dobiliśmy już szóstej dziesiątki, za co naprawdę chylę przed Wami czoła i padam na kolana, bijąc pokłony. Pamiętam, jak w tym miejscu było zero. A teraz... :) Nie udało mi się złapać równej liczby, ale cieszy mnie ta szóstka z przodu. Dajecie mi ogrom motywacji do dalszego pisania i kocham Was za to!


22 komentarze:

  1. Jeżeli już mi się zbierze na obrabianie zdjęć to długo nie odchodzę od komputera :( Udręka ale efekt super :* Także nie lubię mocno przesadzonych zdjęć a sama kiedyś tak robiłam :-:
    Pozdrooo :>

    OdpowiedzUsuń
  2. Och ja tak samo przy obróbce zdjęć mogła bym spędzić godziny ! Nie mam skanera, więc by zdjęcie/ rysunek jako tako sie na blogu prezentowało muszę je wyostrzyć i jako,że używam przeważnie tylko jednego koloru,np czarnego, to usunąć wszelkie cienie na białej kartce. No i oczywiście logo ! Ale jak przerabiam swoje prywatne zdjęcia to też często bawie się filtrami i kolorami.

    OdpowiedzUsuń
  3. ja uwielbiam bawić się zdjęciami, jest tyle możliwości, tyle kolorystycznych wariacji ach :)


    u mnie też nowości, zapraszam :)
    http://xavilove.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Obróbka zdjęć na pewno nie jest udręką :D
    świetne zdjęcia
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja również uwielbiam obrabiać zdjęcia. Często dopiero po takim zabiegu zyskują głębię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Twój post idealnie określa również mój stosunek do obróbki!
    http://variouseverything.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam bawić się filtrami :) Bez nich zdjęcia są nudne i wszystkie takie same...

    OdpowiedzUsuń
  8. ja uwielbiam przerabiać zdjęcia! :))
    może i spędzam te kilka godzin nad jednym zdjęciem, ale dla efektu końcowego zawsze się opłaca! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Masz rację, bo niektórzy przerabiają zdjęcia tak, że w ogóle nie wygląda jak to prawdziwe, i cała ta przeróbka, tylko niszczy jego urok, trzeba mieć talent, żeby wiedzieć jak wydobyć jeszcze większe piękno ze zdjęć :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja również bardzo lubię obrabiać zdjęcia ;) Oczywiście gdy wszystko jest przesadzone to to nie wygląda dobrze ale takie małe pogłębienie kolorów dodaje tylko uroku ;) Świetne są te zdjęcia ;) Dołączam do grona obserwatorów ;) Ja właśnie założyłam wczoraj bloga z fotografią jakbyś chciała ocenić moje zdjęcia : lunatyk-1617.blogspot.com
    Pozdrawiam ^ ^
    pusta-szklanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja też dużo czasu poświęcam na obróbkę zdjęć. Uważam, że już samo podkreślenie kolorów sprawia, że zdjęcie staje się dużo milsze dla oka, a nałożenie dodatkowych filtrów, czy zabawa krzywymi sprawia, że każde zdjęcia ma swój niepowtarzalny charakter. Oczywiście też nie lubię zdjęć, na których kontrast aż razi, czy też jest masa filtrów i tak naprawdę nic nie widać. Twoje zdjęcia są piękne, i chociaż robione w tym samym miejscu, to każde tak naprawdę jest inne. Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Gratuluje obs. Ja lubie przerabiać, ale wolę takie zdj jakie były wykonane.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja czuję, że też mi się spodoba, zawsze chciałam pisać listy z innymi i nareszcie będę to robić ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. kolejna swietna partia zdjec, ja czuje lato,

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja nie mam cierpliwości do obrabiania zdjęć, dlatego u mnie to długotrwały i często niedokończony proces. Tobie to wychodzi świetnie, przyjemnie się ogląda Twoje zdjęcia.
    Pozdrawiam :* foxhurvia-art.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Zdjęcia idealane, wręcz niesamowite :)

    OdpowiedzUsuń

NA PYTANIA ZADANIE W KOMENTARZU ODPOWIADAM NA SWOIM BLOGU

Dziękuję gorąco za każdy komentarz!
- bardzo proszę, aby nie reklamować swojego bloga w komentarzu
- czytam każdy komentarz, więc spokojnie trafię do Ciebie też bez linku, więc nie zostawiaj go
- szanujmy się, okej?