3 września 2014

Z prądem czy pod prąd?

ludzie wybierają to, co jest przyjemniejsze,
dlatego piją kawę z mlekiem, wódkę z sokiem i kochają ciałem, a nie sercem.
*
Czy warto lecieć z prądem innych? Czy warto brnąć razem z innymi w tym samym kierunku, wytartym już wcześniej przez jeszcze innych ludzi? Czy naprawdę warto płynąć z nurtem? Odpowiedź jest krótka: NIE.


O wiele wygodniej jest iść utartym szlakiem, prawda? Nie musimy się martwić, że pogubimy drogę, że coś nam się podczas tej drogi stanie, że coś nam przeszkodzi. Po prostu brniemy sobie do przodu, jakże z siebie dumni, bo przecież idziemy sprawdzoną drogą, bezpieczną, dającą pewność... Ale na co? Czego mamy pewność idąc tymi szlakami, co wszyscy? Otóż chyba tylko pewność tego, że jesteśmy jak te małpy lub papugi, powtarzające w kółko podpatrzone od innych czynności.


Nie jestem święta i czasami sama tak robię. Podążam za innymi, bo na przykład mam podobne lub takie samo zdanie na jakiś temat, co inna osoba. Czasami chciałabym pójść w tę stronę, w którą idą wszyscy, bo byłoby mi wygodniej. Jednak zaraz coś się we mnie odzywa i... krzyczy na mnie, bo to byłaby naprawdę głupia decyzja. Od czego mam swoje imię i nazwisko? Od czego mam swój charakter i twarz? Chyba nie od tego, by się upodabniać do innych. Na pewno nie od tego. Mam te rzeczy charakterystyczne tylko dla mnie, więc po co mi papugowanie innych?


Życzę Wam tego, abyście też mieli takie podejście i jak ognia wystrzegali się chodzenia tam, dokąd chodzą wszyscy. Posiadania tego, co mają wszyscy. Myślenia tak, jak myślą wszyscy. I posiadania takich poglądów, jakie aktualnie są modne. To naprawdę nie jest najlepsze.
W końcu tam, gdzie warto dojść nie ma łatwych dróg.





No i co? Chyba czas na podziękowania... :)
Były tu tak niedawno, a przychodzę z nimi znów. Według mnie jednak naprawdę warto Wam podziękować, bo szanujecie mnie, tego bloga i moją robotę. Ja też muszę Was uszanować. Bez Was nie byłoby mnie, uschłabym i umarła, więc dziękuję! :)


17 komentarzy:

  1. Bo w życiu trzeba tworzyć własne drogi tylko wtedy życia ma sens. Świetne zdjęcia tak samo jak notka :)
    blog maddy->klik

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasami trzeba wybrać między tym co słuszne, a tym, co łatwe ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja chyba zbyt często podążam za wszystkimi... świetne zdjęcia♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Po pierwsze- wszystkie zdjęcia są cudowne.
    Po drugie- jeju ! Poruszasz u siebie takie poważne tematy i rozwijasz je w tak mądry sposób,że aż zastanawiam się nad twoim wiekiem. Piszesz tak dojrzale niczym 45-latka. Uwielbiam twoje notki !

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz rację. Nie możemy być jak wszyscy! Każdy z nas jest swoją indywidualnością. Zostawmy to tak jak jest. Pięknie to wszystko ujęłaś! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne zdjęcia i świetna notka. Warto być sobą :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Poruszyłaś tu bardzo ważną kwestię i w 100% się z Tobą zgadzam. Czasem warto iść pod prąd, można osiągnąć o wiele więcej, niż przez naśladownictwo. Ludziom czasem brakuje wyobraźni, dlatego brną w to, co znane i bezpieczne. Wystarczyłoby czasem pofantazjować i każdy byłby oryginalny ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja staram się być sobą, chodzić własnymi ścieżkami. Życie wtedy staje się o wiele lepsze, a przede wszystkim czuć, że jest się sobą, a nie jedną z tysiąca takich samych osób. Gratuluję obserwatorów i do nich dołączam :)
    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja tam chyba jednak wolę chodzić własnymi ścieżkami :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja wolę żyć sama dla siebie i robić to co uważam za słuszne ;)
    mój blog, coomedyyyy
    mój fanpage, coomedyyyy

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja staram sie byc soba kazdego dnia. Kazdy czlowiek jest inny i wyjatkowy. Nie warto upodabniac sie do innych.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zgadzam się ! Gratuluję obserwatorów :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Na prawde cudowny post! Kazdego dnia staram sie wlasnie taka byc, miec swoje zdanie i byc soba, nie kims innym.
    http://photos-are-memories.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. zgadzam się z Tobą w 100%:)

    OdpowiedzUsuń
  15. świetny posty :)
    przypomina o tym, że zawsze warto być sobą i iść swoją drogą, a nie za innymi :)
    gratuluję! :D

    OdpowiedzUsuń
  16. w dzisiejszych czasach oryginalność jest uznawana za wadę, niestety :/

    OdpowiedzUsuń

NA PYTANIA ZADANIE W KOMENTARZU ODPOWIADAM NA SWOIM BLOGU

Dziękuję gorąco za każdy komentarz!
- bardzo proszę, aby nie reklamować swojego bloga w komentarzu
- czytam każdy komentarz, więc spokojnie trafię do Ciebie też bez linku, więc nie zostawiaj go
- szanujmy się, okej?